pondělí 17. června 2013

Popelčin střevíček

Znáte Popelku? No, co je to za otázku, jasně že znáte. Co myslíte,že by řekl princ, kdyby při obouvání střevíčku na něj Popelka ladně vystrčila nožku se suchými patami, plnou otlačenin, drápů místo nehtů, doplněnou velmi nevábnou vůní? Inu, jak to bylo s Popelkou se zřejmě nedozvíme, ale o naše chodidla se můžeme postarat tak, aby byla vždy připravena na obutí střevíčku...



S teplotami blížícími se tropickým hodnotám odhazujeme své baleríny, mokasíny, polobotky a všechny jiné uzavřené botky a nazouváme své milované letní sandálky. Ale co nám jsou krásné otevřené sandálky bez upravených chodidel?!


Nohy jsou našimi věrnými společníky, díky nim můžeme chodit,tančit, běhat a jsou to právě ony, díky nimž můžeme nakupovat všechny ty krásné boty a občas je mučit na zabijáckých jehlách. Bohužel, mnoho lidí je zanedbává, přitom si právě ony zaslouží tu nejlepší péči. Tou nejlepší nemyslím superdrahý krém, nýbrž především pravidelnost.

A čím tedy můžeme našim chodidlům ulevit?


Za prvé) Voňavá koupel

 Není nad příjemnou chladivou koupel v parných dnech, či nad prohřívající koupel ve dnech, kdy teploty směřují spíše směrem dolů na Celsiově stupnici... Já osobně mám pro tento účel nejradši různé soli z Manufaktury a nebo obyčejnou mořskou sůl, kterou kupuji v dvoukilovém balení v dmku a přidávám si od ní esenciální olejíčky podle chuti.







Za druhé) Drbat, drbat, drbat

Nikdo netouží po suchých a drsných patách. Někdo má to štěstí, že se mu ztvrdlá kůže skoro nedělá a někdo ji musí drbat třeba obden. Pokud se řadíte do druhé skupiny, máte několik možností, jak se ztvrdlé kůže zbavit. Já preferuji spíše drbání po koupeli, než-li na sucho a nejraději mám tuto pemzu od School. Skleněný pilník od Manufaktury poté paty krásně zahladí. Jinak to zelené cosi mám být údajně pemza, ale nechápu, jak to někdo takto mohl pojmenovat, protože tato zelená krasavice je naprosto nefunkční.







Za třetí) Domácí peeling
Samozřejmě si můžete peeling koupit v obchodě, ale já osobně miluji výrobu všelijakých DIY scrubů, tudíž je pro mě lepší si ho vyrobit doma. Je to levnější, zábavnější a můžete si ho vytvořit podle vlastních potřeb. Brzy čekejte článek přímo s mými nejoblíbenějšími recepty na domácí peelingy jak na nohy, tak pro tělo.

V rychlovce ale můj oblíbený rychlo homemade peeling na nožky. Stačí vám trochu mořské soli nebo i cukru, polévkovou lžíci oleje -postačí olivový, pár kapek esenciálního oleje -zde záleží na osobních preferencích, můžete použít mátu či třeba tea-tree, skvělá je ale i levandule, která navíc krásně zklidní i mysl. Vše smícháme dohromady a pěkně směsí nožky prodrbeme. Jednoduché jak facka.



Za čtvrté) Mazat, mazat a zase mazat

I chodidla potřebují řádně hydratovat. Zde záleží na vašich preferencích, jestliže máte radši lehké krémy, či hutná másla. Mile mě překvapil výběr mazadel od Baley, poměr cena/výkon vychází na jedničku a složení není taky žádná hrůza. Žádné ropné deriváty ani silikony, jen jsou zakonzervovány parabeny, což mi ale u nohou tolik nevadí. Obzvláště pak proto, že tento krém střídám s mým úplně nejoblíbenějším od Alverde. Je to hodně hutné máslo, které krásně voní a nožky mám po něm pěkně hebké. Nejsem si jistá cenou, myslím, že se pohybuje kolem 80-90 kaček, ale dostanete za ně úctyhodný objem, takže za mě jednoznačně super a s klidným srdcem vřele doporučuji.





Za páté) Úprava nehtů

Na řadu přichází zatlačení nehtových lůžek, zastřižení či zapilování nehtů do námi požadovaného tvaru a popřípadě lakování. Obecně je doporučováno nehty na nohou zastřihovat (zapilovávat) do rovna. Ovšem já jsem na tohle opatrná, jelikož mám trochu sklon k zarůstání nehtů po stranách, tudíž zastřihuju lehce do oblouku. (Uff, ještě že se blížíme ke konci článku, cítím se trochu divně, když tu rozebírám nehtu u nohou:D)

To je zřejmě vše. Takto sepsané to zní, jak hodinový proces, ale každodenní péče je otázka zhruba deseti patnácti minut, pokud si dáváte koupel. Jinak bohatě stačí, když nožky před spaním pořádně promažeme. Já mám krém na nočním stolku a než zalehnu, vždy si jím nohy promažu a udělám si jemnou masáž. Po celodenním běhání v mým oblíbených klínech je to vždy úžasná úleva a ráno jsou nožky opět připravené.


Na závěr blahopřeji všem, kteří se dočetli až ke konci a ne, nebojte, nebudu sem přidávat fotky svých nohou.

Chtěla by se také omluvit za malou aktivitu v poslední době, snad již brzy se to zlepší. V blízké době bych ráda přidala článek na téma domácích peelingů, s čím v kosmetické taštičce cestuji a na co se velmi těším je recenze na jeden z dalších výrobků od Antipodes.


Mějte se krásně, skládejte básně
Helen




4 komentáře:

  1. Veľmi dobrý článok, toto by si povinne mali prečítať všetky "dámy" s popraskanými pätami a plesnivými pazúrmi! Niekedy mi je až zle od žalúdka, keď vidím ženskú s premakanou fasádou na ksichte, vyčesanu, šatičky, nalakované nechty... a pozriem dole a tie nohy mi až oči vypichnú. Inak s Popelkou si ma pobavila, mne vždy pri scéne, kde jej princ nasadzuje črievičku napadne, či jej nesmrdí noha :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsi mě potěšila, že se ti článek líbí, já jsem se docela bála, jestli to není divný,psát o nohách:D Jinak s tebou souhlasím s těma dámama s promakanou fasádou a nohama v příšerném stavu.

      Vymazat
  2. Fajn článek :-) Hlavně jsem ráda, že ještě píšeš, že ses na to nevybodla, už jsem měla trošku strach! Jsi jedna z mála, která v ČR píše o normální kosmetice, už mám dost "krabiček krásy" a recenzí na Essence, Catrice a Baleu... Antipodes, to já můžu, už teď se těším, s jakým produktem přijdeš :-)
    Fandím Ti :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, potěšila si mě! :) Určitě se na to nechci vybodnout, moc mě to baví a nerada bych přestala, jen toho teď mám až nad hlavu, ale snad se to co nejdřív vše vyřeší a já budu zase pravidelněji přispívat...

      Vymazat